Majalah reka bentuk
Majalah reka bentuk
Seni Bina Penggunaan Campuran

Shan Shui Plaza

Seni Bina Penggunaan Campuran Terletak di bandar bersejarah Xi'an, antara pusat perniagaan dan sungai TaoHuaTan, projek ini bertujuan bukan sahaja untuk menghubungkan masa lalu dan masa kini tetapi juga bandar dan alam semula jadi. Diilhamkan oleh kisah Cina musim bunga The Peach blossom, projek ini menawarkan tempat tinggal dan tempat kerja paradisiac dengan memberikan hubungan dekat dengan alam. Dalam budaya Cina, falsafah air gunung (Shan Shui) memiliki makna penting hubungan antara manusia dan alam, oleh itu dengan memanfaatkan pemandangan berair di laman web ini, projek ini menawarkan ruang yang mencerminkan falsafah Shan Shui di kota.

Hospital

Warm Transparency

Hospital Secara konvensional, sebuah hospital cenderung menjadi ruang yang mempunyai warna atau bahan semula jadi yang buruk kerana bahan struktur buatan untuk meningkatkan fungsi dan kecekapannya. Oleh itu, pesakit merasakan bahawa mereka terpisah dari kehidupan seharian. Pertimbangan untuk persekitaran yang selesa di mana pesakit dapat menghabiskan dan bebas dari tekanan, harus diambil. Arkitek TSC menyediakan ruang terbuka dan selesa dengan menetapkan ruang siling terbuka berbentuk L dan atap besar dengan menggunakan banyak bahan kayu. Ketelusan seni bina ini menghubungkan orang dan perkhidmatan perubatan.

Rumah Kediaman

Slabs House

Rumah Kediaman The Slab House dirancang untuk menyusun bahan pembinaan, menggabungkan kayu, konkrit, dan keluli. Reka bentuknya sekali gus moden tetapi bijaksana. Tingkap besar adalah titik fokus langsung, tetapi mereka dilindungi dari cuaca dan pemandangan jalan dengan papak konkrit. Kebun terdapat di kawasan ini, baik di tingkat bawah dan di tingkat pertama, yang membolehkan penghuni merasa terhubung dengan alam semula jadi ketika mereka berinteraksi dengan harta tanah, mewujudkan aliran unik ketika seseorang bergerak dari pintu masuk ke kawasan tempat tinggal.

Rumah

VH Green

Rumah Rumah ini berwarna hijau baik secara planar maupun stereoskopik, yang mewujudkan persekitaran yang baik bagi penduduk dan bandar. Di rantau Asia yang cerah, Breeze Soleil menggunakan hijau ini adalah cara berfikir yang sangat berkesan. Bukan hanya fungsi pelindung matahari pada musim panas tetapi juga perlindungan privasi, penghindaran dari kebisingan jalan dan kesan penyejukan dengan pengairan automatik dapat diperoleh.

Gereja

Mary Help of Christian Church

Gereja Memandangkan perluasan komuniti Katolik dan peningkatan jumlah pelancong di pulau Samui, Suratthani. Mary Help dari bahagian luar gereja Kristian dirancang dalam bentuk gabungan tangan berdoa, sayap Sudut dan Sinar Roh Kudus. Ruang dalaman, keselamatan seperti di rahim ibu. Dengan menggunakan ruang cahaya yang panjang dan sempit dan sayap konkrit penebat ringan yang besar yang mengalir melalui ruang cahaya dibina untuk membuat bayangan yang terus berubah seiring dengan waktu namun tetap mengekalkan keselesaan dalaman. Minimumkan hiasan simbolik dan penggunaan bahan semula jadi sebagai ketenangan hati ketika berdoa.

Rumah Kediaman

Abstract House

Rumah Kediaman Kediaman ini menggunakan estetika moden sambil mengekalkan halaman tengah, yang membangkitkan amalan tradisional Kuwait dalam pembinaan rumah. Di sini tempat tinggal dibenarkan untuk mengakui masa lalu dan masa kini, tanpa pertembungan. Keistimewaan air di tangga pintu utama menyapu ke luar, kaca dari lantai ke siling membantu menjaga ruang lebih terbuka, membolehkan pengguna pergi antara luar dan dalam, masa lalu dan sekarang, dengan mudah.