Majalah reka bentuk
Majalah reka bentuk
Dispensasi Farmasi

The Cutting Edge

Dispensasi Farmasi The Cut Edge adalah sebuah farmasi pengeluaran yang berkaitan dengan Daiichi General Hospital di Himeji City, Jepun. Di farmasi jenis ini, pelanggan tidak mempunyai akses langsung ke produk seperti jenis runcit; sebaliknya ubatnya akan disediakan di halaman belakang oleh ahli farmasi setelah memberikan preskripsi perubatan. Bangunan baru ini dirancang untuk mempromosikan imej hospital dengan memperkenalkan gambar tajam berteknologi tinggi sesuai dengan teknologi perubatan canggih. Ia menghasilkan ruang minimalis putih tetapi berfungsi sepenuhnya.

Kedai Utama

WADA Sports

Kedai Utama Untuk menyambut ulang tahun ke-30, WADA Sports berpindah ke ibu pejabat dan kedai utama yang baru dibina. Bahagian dalam kedai mempunyai struktur logam elips raksasa yang menyokong bangunan. Di bawah struktur elips, produk raket diselaraskan dalam lekapan yang direka khas. Raket disusun secara bersiri dan mudah digenggam satu persatu. Di atas, bentuk elips digunakan sebagai paparan pelbagai raket vintaj dan moden yang berharga yang dikumpulkan dari seluruh negara dan mengubah bahagian dalam kedai menjadi muzium raket.

Pejabat

The Duplicated Edge

Pejabat The Duplicated Edge adalah reka bentuk untuk Toshin Satellite Preparatory School di Kawanishi, Jepun. Sekolah mahukan ruang penerimaan, perundingan dan persidangan baru di bilik 110sqm yang sempit dengan siling rendah. Reka bentuk ini mencadangkan ruang terbuka yang ditandai dengan penerimaan segitiga tajam dan kaunter maklumat yang membahagi ruang menjadi entiti berfungsi. Kaunter ditutup dengan kepingan logam putih secara beransur-ansur. Kombinasi ini diduplikasi oleh cermin di dinding halaman belakang dan panel aluminium reflektif di siling yang memperluas ruang ke dimensi yang lebih luas.

Bilik Pameran

Origami Ark

Bilik Pameran Origami Ark atau Sun Show Leather Pavilion adalah bilik pameran untuk pembuatan kulit Sansho di Himeji, Jepun. Tantangannya adalah untuk membuat ruang yang mampu menunjukkan lebih dari 3000 produk di kawasan yang sangat terkendali, dan membuat pelanggan memahami pelbagai jenis produk ketika dia mengunjungi ruang pameran. The Origami Ark menggunakan 83 unit kecil berukuran 1.5x1.5x2 m3 yang digabungkan secara tidak teratur untuk membuat labirin tiga dimensi yang besar dan memberikan pengalaman dan pengalaman pengunjung seperti menjelajahi gimnasium.

Bangunan Pejabat

The PolyCuboid

Bangunan Pejabat PolyCuboid adalah bangunan ibu pejabat baru untuk TIA, sebuah syarikat yang menyediakan perkhidmatan insurans. Lantai pertama dibentuk oleh had tapak dan paip air berdiameter 700mm yang melintasi tapak bawah tanah sehingga menghadkan ruang pondasi. Struktur logam larut ke dalam blok komposisi yang pelbagai. Tiang dan balok lenyap dari sintaks ruang, memproyeksikan kesan objek, sementara juga menghilangkan bangunan. Reka bentuk volumetrik diilhamkan oleh Logo TIA menjadikan bangunan itu sendiri menjadi ikon yang mewakili syarikat.

Sekolah

Kawaii : Cute

Sekolah Dikelilingi oleh sekolah menengah kanak-kanak perempuan tetangga, Sekolah Persediaan Satelit Toshin ini memanfaatkan lokasinya yang strategik di jalan perbelanjaan yang sibuk untuk menampilkan reka bentuk pendidikan yang unik. Kemudahan yang sesuai untuk belajar yang sukar dan suasana yang santai untuk bersenang-senang, reka bentuknya mempromosikan sifat feminin penggunanya dan menawarkan materialisasi alternatif untuk konsep abstrak "Kawaii" yang banyak digunakan oleh Pelajar Sekolah. Bilik-bilik untuk tandan dan kelas di sekolah ini mengambil bentuk rumah atap berkaki segi delapan seperti yang digambarkan dalam buku bergambar kanak-kanak.