Majalah reka bentuk
Majalah reka bentuk
Gereja

Mary Help of Christian Church

Gereja Memandangkan perluasan komuniti Katolik dan peningkatan jumlah pelancong di pulau Samui, Suratthani. Mary Help dari bahagian luar gereja Kristian dirancang dalam bentuk gabungan tangan berdoa, sayap Sudut dan Sinar Roh Kudus. Ruang dalaman, keselamatan seperti di rahim ibu. Dengan menggunakan ruang cahaya yang panjang dan sempit dan sayap konkrit penebat ringan yang besar yang mengalir melalui ruang cahaya dibina untuk membuat bayangan yang terus berubah seiring dengan waktu namun tetap mengekalkan keselesaan dalaman. Minimumkan hiasan simbolik dan penggunaan bahan semula jadi sebagai ketenangan hati ketika berdoa.

Rumah Kediaman

Abstract House

Rumah Kediaman Kediaman ini menggunakan estetika moden sambil mengekalkan halaman tengah, yang membangkitkan amalan tradisional Kuwait dalam pembinaan rumah. Di sini tempat tinggal dibenarkan untuk mengakui masa lalu dan masa kini, tanpa pertembungan. Keistimewaan air di tangga pintu utama menyapu ke luar, kaca dari lantai ke siling membantu menjaga ruang lebih terbuka, membolehkan pengguna pergi antara luar dan dalam, masa lalu dan sekarang, dengan mudah.

Restoran

Chuans Kitchen II

Restoran Chuan's Kitchen II, yang menggunakan kedua-dua tembikar tanah Sichuan Yingjing dan bahan-bahan tanah yang dilombong dari pembinaan metro sebagai medium, adalah restoran eksperimental yang dibina berdasarkan eksperimen seni tradisional rakyat kontemporari. Menerobos batasan bahan dan meneroka bentuk moden seni tradisional rakyat, Infinity Mind mengeluarkan gasket yang dibuang setelah menembak proses tembikar tanah Yingjing hitam, dan menggunakannya sebagai elemen hiasan utama di Chuan's Kitchen II.

Cafe

Hunters Roots

Cafe Menjawab sebentar untuk estetika moden dan bersih, ruang dalaman yang diilhami oleh peti buah kayu yang digunakan dalam bentuk abstrak telah dibuat. Peti memenuhi ruang, mencipta bentuk arca yang hampir menyerupai gua, namun yang dihasilkan dari bentuk geometri sederhana dan lurus. Hasilnya adalah pengalaman spatial yang bersih dan terkawal. Reka bentuk pintar juga memaksimumkan ruang terhad dengan mengubah lekapan praktikal menjadi ciri hiasan. Lampu, almari dan rak menyumbang kepada konsep reka bentuk dan visual ukiran.

Pejabat Perkhidmatan

Miyajima Insurance

Pejabat Perkhidmatan Konsep projek ini adalah "menghubungkan pejabat dengan bandar" dengan memanfaatkan persekitaran. Laman web ini terletak di tempat tinjauan bandar. Untuk mencapainya terowong berbentuk ruang diadopsi, yang melalui dari pintu masuk ke hujung ruang pejabat. Garis kayu siling dan celah hitam yang dipasang lampu dan lekapan penghawa dingin menekankan arah ke bandar.

Panel Akustik Berlapis

University of Melbourne - Arts West

Panel Akustik Berlapis Ringkasan kami adalah untuk membekalkan dan memasang pelbagai panel Akustik yang dibalut dengan kain dengan pelbagai ukuran, sudut dan bentuk. Prototaip awal melihat perubahan pada reka bentuk dan cara fizikal memasang dan menggantung panel ini dari dinding, siling dan bahagian bawah tangga. Pada ketika inilah kami menyedari bahawa sistem gantung proprietari semasa untuk panel siling tidak mencukupi untuk keperluan kami dan kami merancang sendiri.